Digitálny marketing je mechanizmus interakcie s používateľom prostredníctvom špecifických digitálnych kanálov, ako sú smartfóny, počítače, tablety, televízia. Okrem toho je digitálny marketing prítomný aj v offline kanáloch vo forme odkazov na zdroje v elektronickej podobe a qr kódov.

Digitálny marketing zahŕňa personalizovaný prístup, čo znamená pochopenie potrieb, preferencií, záľub a ďalších informácií o potenciálnom zákazníkovi.

Všetky fázy vývoja online reklamy možno opísať v piatich základných krokoch:

1. Určite ciele online reklamnej kampane (rast predaja, získanie zákazníkov, zber údajov atď.) a vypracujte stratégiu.

2. Vyberte si spôsob šírenia posolstva.

3. Vytvorte reklamné posolstvo vo vhodnej forme pre zvolený spôsob šírenia.

4. Spustite reklamnú kampaň.

5. Pravidelne monitorujte a analyzujte reklamnú kampaň a v prípade potreby ju upravujte.

Všimnite si, že digitálna reklama je použiteľná vtedy, keď predávate konkrétny produkt úzkej cieľovej skupine. V opačnom prípade nebude reklamné posolstvo dostatočne personalizované a neprinesie správne výsledky.

Okrem toho je digitálny marketing pre všetky rôzne propagačné kanály najlepším spôsobom, ako si vybudovať aktívne online publikum.

Charakteristickou črtou digitálneho marketingu je aj jeho informačné zameranie. Ak je teda cieľom vašich aktivít len predaj, digitálny marketing pre vás nie je vhodný. Digitálna technológia však dokáže skvele zvýšiť povedomie o vašej značke a sprostredkovať váš produkt spotrebiteľom.

Niektoré z výhod digitálneho marketingu sú tieto:

* rýchly proces budovania povedomia o značke;

* relatívne nízke náklady;

* potreba monitorovať a prispôsobovať;

* žiadna dotieravosť.

Typy digitálneho marketingu

Existujú dva typy digitálneho marketingu: online a offline. Každá z nich má špecifické mechanizmy na jej realizáciu.

Najúčinnejšia je kombinácia viacerých reklamných prostriedkov súčasne. Takto môžete osloviť čo najväčšie publikum.

Stratégie digitálneho marketingu

Ak chcete vo svojom podnikaní používať digitálne marketingové technológie, musíte mať najprv stratégiu. Aby sme vám to uľahčili, uvádzame algoritmus na jeho vytvorenie krok za krokom:

1. Určite si ciele kampane. Musia byť digitalizované, a to vo forme čísel. Napríklad zvýšenie návštevnosti webových stránok o 30 %.

2. identifikujte cieľovú skupinu (TA). To by malo byť v súlade s cieľovou skupinou produktu, ktorý propagujete.

2. Formulujte konkurenčnú výhodu výrobku. Musí sa to odraziť v reklamnom posolstve.

3. Vyberte si niekoľko kanálov na šírenie reklamného posolstva.

4. Navrhnite dizajn správy v závislosti od vybraných kanálov.

5. Vypočítajte rozpočet a stanovte termíny.

6. Premyslite si parametre hodnotenia vplyvu jednotlivých kanálov.

7. Monitorovať, analyzovať výsledky a v prípade potreby vykonávať úpravy.

Digitálna agentúra 

V porovnaní s bežnými reklamnými agentúrami sa ich služby obmedzujú na propagáciu produktov online alebo prostredníctvom špičkových technológií.  

Služby digitálnej agentúry môžu zahŕňať:

- tvorba a údržba webových stránok;

- propagácia produktov na sociálnych platformách;

- organizácia internetových reklamných kampaní;

- realizácia rôznych podujatí, napríklad kampane v nákupnom centre.

Cieľom digitálnej agentúry je presunúť zákazníka z offline do online prostredia, inými slovami, zvýšiť online predaj.

 

FacebookMySpace TwitterDiggDeliciousStumbleuponGoogle BookmarksRedditNewsvineLinkedinRSS FeedPinterest
Pin It