Reklamný priemysel vždy veľmi rýchlo prijímal nové technológie, pretože nové technológie ponúkajú nové spôsoby, ako prilákať nové publikum. Pomocou virtuálnej reality (VR) a rozšírenej reality (AR) možno vytvárať umelé svety. Rozšírená realita vám umožní vidieť veci, ktoré ste si mohli len predstaviť. Či už sa chce používateľ preniesť do doby dinosaurov alebo letieť do svojej novej kuchyne: s VR a AR je to vždy možné.

Rozšírená realita dokáže upútať pozornosť ľudí na viac ako 85 sekúnd, zvýšiť mieru interakcie o 20 percent a zvýšiť mieru kliknutí na nákupy o 33 percent. Po spomalení v roku 2019 sa trh s virtuálnou realitou v rokoch 2020 - 2021 zotavil a do konca roka 2022 sa očakáva jeho výrazný rast.

Čo je to virtuálna a rozšírená realita a ako fungujú?

Virtuálna realita: je druh "iného sveta", dimenzia, do ktorej je používateľ umiestnený. Môže sa používať vo vzťahu k plne digitálnemu svetu alebo svetu, ktorý zahŕňa kombináciu reálneho a virtuálneho sveta. Rozšírená realita: Je to prostredie v reálnom svete, ktoré dopĺňa fyzický svet virtuálnymi informáciami. V prípade rozšírenej reality sa do nášho prirodzeného sveta pridáva grafika, zvuky a zmyslová spätná väzba s cieľom vytvoriť lepší používateľský zážitok. Vizuálny marketing je v súčasnosti veľmi populárny. Triumf videí a fotografií na platformách ako Instagram, Pinterest a na Facebooku alebo spravodajských stránkach hovorí sám za seba. Pohnuté obrázky sú oveľa emotívnejšie ako čistý text. Tento nový, emocionálny spôsob rozprávania príbehov vzrušuje marketingových manažérov, pretože vďaka AR môžu teraz prezentovať svoje produkty v akomkoľvek používateľskom prostredí. Niektoré vynikajúce príklady ukazujú, ako to funguje. Virtuálna a rozšírená realita sú stále veľmi nové formy technológie. Prví používatelia tvrdia, že tento typ technológie zmení spôsob, akým konzumujeme médiá. Ak sa rozšírená realita vyvinie a stane sa v Amerike hlavným zábavným médiom, potom pravdepodobne zmizne aj reklama a marketing. Tim Cook, generálny riaditeľ spoločnosti Apple, povedal, že rozšírená realita bude jedného dňa v našom každodennom živote rovnako dôležitá ako "tri jedlá denne". Okrem toho skutočnosť, že toľko veľkých nadnárodných spoločností investuje do rozšírenej aj virtuálnej reality, bude pravdepodobne stačiť väčšine marketérov na to, aby tieto technológie začlenili do reklamných kampaní na niekoľko rokov dopredu. Už viac ako 75 % najväčších svetových značiek integrovalo VR do svojej marketingovej stratégie - a to nie je žiadne prekvapenie, pretože ide o silný marketingový nástroj.

Vhľad do údajov

Virtuálna realita dáva marketérom a inzerentom možnosť získavať údaje o spotrebiteľoch na doteraz nevídanej úrovni. Obchodníci budú môcť sledovať, kam sa pozeráte, ako sa cítite a s akými produktmi komunikujete. To znamená, že obchodníci môžu lepšie pochopiť, aké produkty spotrebitelia chcú, a nakoniec segmentovať používateľov na základe toho, kde hľadajú.

AR: sociálne médiá a reklamné technológie

Aj platformy sociálnych médií, ako je Snapchat alebo Facebook, sa čoraz viac spoliehajú na funkcie rozšírenej reality. Používatelia tak môžu svoje fotografie ozdobiť špeciálnymi aplikáciami AR, takzvanými šošovkami, dokonca aj filmovými postavičkami alebo značkovými maskotmi. Samotný AR marketing bude veľmi populárny. Keď však začnete uvažovať o tom, ako sa dá kombinovať s inými reklamnými technológiami alebo médiami, je to naozaj pôsobivé a zaujímavé. Vonkajšia reklama zažíva akúsi renesanciu a AR s ňou môže veľmi dobre spolupracovať. Vo vzájomnej kombinácii sú možnosti nekonečné. Každý billboard alebo autobusová zastávka sa môže stať úľom interaktivity, kde môžete svoje publikum skutočne prekvapiť. Obrovské plagáty môžete prispôsobiť, takže každý používateľ uvidí niečo iné v závislosti od svojho profilu. To môže viesť k veľmi relevantným a cieleným kampaniam, ktoré prinášajú obrovské zapojenie, pretože sú nielen jedinečné a zapamätateľné, ale aj oslovujú to, čo používateľ skutočne chce vidieť.

Najvýraznejšie príklady reklamných kampaní s AR

Výrazným a populárnym príkladom VR, ktorý mal svojho času obrovský úspech, je práca spoločnosti Grand Visual (UK) z roku 2011. Na propagáciu vône Lynx Excite (značky známej v niektorých krajinách aj pod názvom AX) bola zorganizovaná dvojdňová marketingová kampaň na staniciach Victoria (Londýn) a New Street (Birmingham), kde mohli cestujúci komunikovať s virtuálnymi anjelmi, ktorí sa objavili na obrovskej digitálnej obrazovke, keď stáli pri nápisoch "Look up". Kampaň získala dva bronzové levy z Cannes v kategóriách Outdoor a Media a bola uvedená do Siene slávy v kategórii Outdoor.

Práca agentúry Engine Creative (UK). V decembrovom vydaní magazínu Top Gear z roku 2011 sa spojili tlač a video prostredníctvom plynulých, pohlcujúcich obálok a obsahu, ktorý ožil vďaka technológii rozšírenej reality. Okrem toho, že získali ocenenia Editor's Choice a Reader's Choice na FIPP awards, vydali viac ako 8 čísel s 50 000-100 000 zobrazeniami na jedno číslo a 27% mierou zapojenia a CTR 25 %.

Príklad práce agentúry Tap2C (Poľsko). Poľská značka Hector & Karger použila rozšírenú realitu na propagáciu svojho modelu AW 15/16. V spolupráci so spoločnosťou Tap2C, ktorá využíva našu technológiu rozpoznávania obrazu a rozšírenej reality, vytvorili interaktívneho sprievodcu s názvom RE_ALITY. Čitatelia si museli zakryť obálku časopisu Viva! Móda, aby si mohli prezrieť fotenie, pozrieť si modely zo všetkých uhlov a dokonca si zakúpiť veci z kolekcie.

Príklad marketingu virtuálnej reality v roku 2019 Spoločnosť Infiniti sa spojila so spoločnosťou OmniVirt, aby vytvorila testovaciu jazdu pre Infiniti Q60. Diváci vo virtuálnom zážitku môžu jazdiť s Q60 na niekoľkých trasách. Používatelia môžu počuť rev motora na púštnych cestách, vo vysokorýchlostných tuneloch a v tiahlych zákrutách cez horské priesmyky. Pohľad je z perspektívy vodiča, takže diváci majú úplný prehľad o zážitkoch z jazdy v Q60.

FacebookMySpace TwitterDiggDeliciousStumbleuponGoogle BookmarksRedditNewsvineLinkedinRSS FeedPinterest
Pin It