Cieľom marketingu nehnuteľností je zvýšiť investičnú atraktívnosť nehnuteľnosti pre investora, nájomcu, skutočného kupujúceho a ďalšie cieľové skupiny, ktoré môžu nehnuteľnosť po jej odovzdaní využívať. Použitie marketingu je spojené so začatím prác na nehnuteľnosti. Marketingové aktivity sa zároveň udržiavajú vo všetkých fázach životného cyklu. Inými slovami, marketing nehnuteľnosti sa využíva od momentu, keď sa nápady zrodia, až po ich realizáciu s ukončením fázy výstavby.

Marketingové aktivity v oblasti nehnuteľností sa vykonávajú podľa týchto zásad:

- Pre budovy vo výstavbe;

- pre pripravený objekt stavby;

- pre pozemky;

- Pre ostatné služby v tejto oblasti.

Ktoré realitné marketingové nástroje sú dnes populárne

V dnešnom svete podnikania je marketing na internete už dlho jednou z kľúčových online služieb pri predaji alebo prenájme nehnuteľností. Dobrá lokalita a dobrá cena bytu alebo domu sú hlavnými faktormi úspešného predaja v čo najkratšom čase.

V priebehu minulého roka sa prakticky všetky realitné kancelárie a ich cieľové skupiny presunuli na internet, pretože tradičná propagácia sa stala neúčinnou v dôsledku prechodu na digitálne technológie. Aj realitné spoločnosti sa museli prispôsobiť. Nová realita priniesla niektoré zmeny, napríklad sa predĺžil už aj tak dlhý transakčný cyklus, obchodné procesy sa stali zložitejšími a riadenie zamestnancov je čoraz zložitejšie. V krízovom prostredí existuje konkurencia o zákazníkov, preto musíte byť flexibilní, zamerať sa na stratégiu a nastaviť najnovšie obchodné procesy.

Podniky využívajú rôzne nástroje na zvýšenie predaja, ako aj na získanie pevnejšej pozície na trhu.

- Náležitá starostlivosť. Kúpa nehnuteľnosti je spravidla pomerne zdĺhavý proces, ku ktorému spotrebiteľ pristupuje komplexne, t. j. dôkladne skúma možnosti, zhromažďuje informácie a porovnáva ceny kupovanej nehnuteľnosti. Je tiež potrebné s nimi spolupracovať vytváraním dopytu a sprevádzať ich pri nákupe. Reklama v médiách zohráva veľkú úlohu tým, že sa nachádza v zornom poli človeka počas vzniku potreby.

- Podpora zákazníka od okamihu, keď vstúpi na stránku, až po vykonanie cielenej akcie. V tomto okamihu by ste mali osobe ukázať predané položky a referencie zákazníkov.

- Trojrozmerné modely v kombinácii s rozšírenou realitou - Ukážka dizajnu budúceho objektu je ďalším spôsobom, ako upútať pozornosť zákazníka.

- Masky - Toto neobvyklé médium Instagramu sa stalo trendom pre roky 2021-2022. Značkové masky s logom spoločnosti prispievajú vďaka svojej organickej distribúcii v sociálnych médiách k rýchlej rozpoznateľnosti a väčšiemu dosahu na publikum.

- Dashboard je skôr nástrojom pre manažérov na vzdialené monitorovanie marketingových a predajných oddelení. Dashboard zabezpečuje integráciu a komunikáciu medzi prácou všetkých oddelení a vizualizuje tieto údaje vo formáte, ktorý je vhodný pre zamestnancov. Zamestnanec môže napríklad sledovať plán predaja z domu. Takto môžete vidieť slabé miesta a "oblasti rastu" v podniku, čo vám umožní prijímať správne manažérske rozhodnutia. Okrem toho vám informačný panel umožňuje sledovať účinnosť jednotlivých reklamných kanálov, sledovať cestu zákazníka k nákupu a životný cyklus zákazníka, ako aj efektívnosť a účinnosť predajného tímu.

 

FacebookMySpace TwitterDiggDeliciousStumbleuponGoogle BookmarksRedditNewsvineLinkedinRSS FeedPinterest
Pin It