Obrovské množstvo obchodníkov sú ľudia, ktorí majú na určité veci svoj vlastný názor, taktiež nezabúdajú počúvať verejnú mienku. Obchodníci nevyhnutne komunikujú so zamestnancami z iných oblastí spoločnosti, študujú, ako je spoločnosť pripravená čeliť náporu konkurencie, a tiež zabezpečujú stálu komunikáciu, ktorá spája ašpirácie a požiadavky spotrebiteľov.
Pre presnejšie pochopenie toho, čo nás v marketingovom svete čaká v budúcom roku, prediskutujeme všetky inovácie a stratégie s dvadsiatimi marketingovými profesionálmi. Budete môcť zistiť ich hodnotenie a osobný názor, že na tejto ceste existujú inovácie a zmeny.
Úprimne si myslíme, že ak správne využijete vedomosti a príležitosti, ktoré poskytuje marketing, môžete dosiahnuť veľké výšky v rozvoji svojho podnikania. Každý obchodník je povinný pochopiť, že je v jeho silách postaviť takmer akýkoľvek obchodný nápad na piedestál.
Teraz všetci ľudia slúžia rovnakým ľuďom bez ohľadu na to, či sa jedná o „business to business“ alebo „business to consumer“. Spotrebitelia sa snažia nájsť dobrú, spoľahlivú a osvedčenú značku, ktorá by im mohla zjednodušiť život a uspokojiť všetky ich túžby. Pre úspešnejšie podnikanie musíme byť lojálnejší a priateľskejší k našim zákazníkom. Rešpektovanie jedného druhého bude mať pozitívny vplyv na vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim a bude prínosom aj pre podnikanie v podobe zvýšeného príjmu.
Rok 2021 pre nás pripravuje skutočné prekvapenia v oblasti marketingu, takže si o nich vypočujme na vlastnej koži.
Nové položky vo virtuálnom svete
1. Plánované rôzne aktivity v oblasti marketingu, zahrnuté v lieviku.
Marketingový riaditeľ spoločnosti 6sense hovorí, že obchodníci sa v budúcej sezóne pokúsia ešte viac integrovať do virtuálneho sveta, aby držali krok s modernými trendmi. Preto je naplánovaných niekoľko nepretržitých online udalostí, na ktorých budú špecialisti diskutovať o rôznych vývojových technológiách a získavať nové vedomosti. K týmto aktivitám sa môžu postupne zapojiť aj podnikatelia. Do lieviku budú môcť vstúpiť prostredníctvom mediálnych gigantov Netflix a Slack. Podľa vášho výberu si môžete zvoliť formát účasti, ktorý vám vyhovuje, môžete sledovať online prenosy, študovať nahrané videá alebo navštíviť komunitu rovnakých fanúšikov tejto témy. Vďaka tejto udalosti bude môcť viac ľudí spoznať metódy práce konkrétneho obchodníka a stať sa jeho klientom. Na tomto fóre môžu zákazníci diskutovať o všetkých svojich otázkach a komunikovať s ostatnými používateľmi.
2. Marketingové komunity nahradia starý marketing.
Renomovaný obchodník Adam Mazur tvrdí, že končí celá éra, keď sa javy odvetvia spájali s marketingom. Kvôli globálnej pandémii sa konferencia nekonala v obvyklom formáte, ale prostredníctvom video komunikácie a virtuálnej reality. Napriek tomu pán Mazur dúfa, že sa nám stále podarí obnoviť skutočné konferencie a stretnutia.
3. Nové metódy motivácie online spojení.
Vyšší riaditeľ logického marketingu, Kevin Alansky, hovorí, že niet pochýb o tom, že internetové technológie budú mať obrovský rozvoj v roku 2021. Väčšina spoločností už teraz organizuje digitálne výstavy a rôzne virtuálne udalosti. Niektoré spoločnosti však, bohužiaľ, v tejto oblasti nemohli uspieť, pretože neboli technologicky vybavené. Mnoho ľudí už tiež bolo unavených z online hovorov a konferencií, takže veľká časť udalostí bola jednoducho zrušená. Východiskom z tejto situácie môžu byť online komunity, kde bude možná komunikácia ľudí pred a po online udalosti. To pomôže prilákať viac zákazníkov a vytvorí silné spojenie medzi spoločnosťou a spotrebiteľom. Tento trend sľubuje úspech.
4. Dlho očakávaná interaktivita sa stane normou v roku 2021
Jake Milstein uvádza, že po rýchlo sa rozvíjajúcej vírusovej epidémii došlo k nárastu dopytu po virtuálnych udalostiach, ktoré sa snažia čo najviac priblížiť realite. Ale po niekoľkých mesiacoch sme videli, že ľudia sú presýtení virtuálnym svetom a prestali tak aktívne navštevovať online akcie. Ľudia snívajú o živej komunikácii. Chcú nielen sledovať dianie na obrazovke, ale aktívne sa zúčastňovať diskusií. A moderné skutočnosti vám to umožňujú. Dožili sme sa tak, že interaktívny svet sa stal neoddeliteľnou súčasťou nášho života.
Ideály a tradície značiek
5. Prosperita značky prostredníctvom orientácie na zákazníka.
Natalie Severino, viceprezidentka pre marketing v spoločnosti Chorus.ai, navrhuje hypotézu, že mnoho spoločností dokázalo zostať nad vodou v zložitom období roku 2020. iba preto, že mysleli predovšetkým na spotrebiteľov. Tento spôsob podnikania je možný iba za vytvoreného vzťahu a vzájomne výhodného partnerstva medzi marketingovým oddelením spoločnosti, vývojármi v predajnom sektore a priamo, samotnými kupujúcimi. Pretože teraz máme problémy s osobnou komunikáciou, využívame najmenšiu príležitosť na vytvorenie konkrétnych cieľov a nadviazanie vzťahov.
6. Oddelenie referenčných bodov značiek zo sociálnych a politických dôvodov.
Tim Linberg tvrdí, že v roku 2021 značky prekonajú neustále sa meniacu sociálnu a politickú klímu. Na proces spolupráce poskytovateľov služieb s ich spotrebiteľmi vplývali dôležité politické udalosti, ako aj nebezpečná pandémia.
Značky budú musieť komunikovať prostredníctvom svojich ideálov a preferencií, čo bude znamenať, či sa zákazníci rozhodnú ich vyrábať alebo nie.
Peniaze a zisk
7. Uzavreté formuláre s dotazníkom stratia svoj význam.
Generálny riaditeľ spoločnosti Pattern89 tvrdí, že v nasledujúcom desaťročí prestane svet marketingu používať uzavreté dotazníky. Je to tak preto, lebo táto metóda je neinformačná a zastaraná. V dnešnom svete príležitostí existujú efektívnejšie a efektívnejšie spôsoby, ako otestovať svoje publikum.
8. Zvýšiť financovanie digitálneho marketingu.
Marketingička spoločnosti Contentful, Bridget Perry, tvrdí, že dnes môžeme pozorovať obrovskú priepasť medzi potrebami zákazníkov a technologickými inováciami, ktoré mu trh ponúka. Preto je väčšina svetových spoločností pripravená zvýšiť rozpočet na vývoj inovatívnych technológií o viac ako 25%. Spoločnosti, ktoré nebudú nasledovať tento trend, v budúcnosti utrpia veľké straty.
9. Finančné prostriedky na rozvoj technológií sa vrátia späť v roku 2021, ale nie všetky oblasti z toho budú mať úžitok.
Vedúci marketingu v spoločnosti TrustRadius hovorí, že v blízkej budúcnosti bude polovica spoločností stále pôsobiť online, zatiaľ čo zvyšok sa prispôsobí zmiešaným aktivitám. Existuje tiež možnosť, že niektoré firmy začnú pôsobiť v starom režime. Rok 2020 vyžadoval od ľudí adaptáciu na nové životné podmienky, dopyt po online konferenciách a videohovoroch. Ľudia začali viac používať svoje počítače na prácu, potrebovali kvalitný softvér, spoľahlivé antivírusové programy a ďalšie.
Všetky tieto trendy nezmiznú v roku 2021. Videohovory, online udalosti a ďalšie virtuálne udalosti však prejdú niekoľkými zmenami.
10. Komunikácia je kľúčom k úspešnému marketingu obsahu.
Riaditeľ spoločnosti Casted Corporation uvádza, že prakticky všetky školiace materiály pre obsahový marketing boli zverejnené pred viac ako 20 rokmi. Samozrejme, že už nezodpovedajú modernej realite a vyžadujú si vylepšenie. Mnoho marketingových firiem sa snaží prilákať publikum na určité stránky alebo do internetových komunít pomocou SEO optimalizácie, ale je to užitočné iba pre vyhľadávače, ale nie pre ľudí. Na dosiahnutie stanovených cieľov je potrebné viesť živý dialóg so spotrebiteľmi. Moderný spotrebiteľ hľadá skutočnú interakciu, čo by spoločnosti mali vysielať.
11. Väčšina spoločností v roku 2021 zníži financovanie marketingového priemyslu.
Marketingový riaditeľ spoločnosti Litmus uviedol, že obchodníci by sa nemali pripravovať na najlepšie časy, pretože spoločnosti majú v úmysle znížiť počet zamestnancov v tomto segmente a znížiť náklady.
Takýmto konaním sa môžu spoločnosti veľmi vystaviť riziku.
Aj keď je väčšina firiem v súčasnosti nútená obmedziť financovanie marketingového oddelenia, nepomôže im to v ďalšom rozvoji. Koniec koncov, nemať úspech a pokrok v tejto fáze, v budúcnosti sa to môže len zhoršovať. Bez marketingového oddelenia je skutočne nemožné dosiahnuť úplný rozvoj sféry, v ktorej sa spoločnosť angažuje. Je potrebné napraviť prípadné nedostatky marketingového systému, ktorý nedokáže zabezpečiť efektívnu prevádzku, a nevykoreniť celý systém ako celok.
Korporácie by sa mali zamerať na inovatívne marketingové riešenia a najímať najlepších v marketingu.
Tímy a interakcia
12. Všetko sa bude točiť okolo ľudí.
Caroline Tien-Spaulding zaručuje, že vývoj marketingu v roku 2021 bude zameraný na interakciu so spotrebiteľmi a uspokojenie všetkých ich potrieb. To bolo vždy hlavným cieľom tejto oblasti, ale teraz sa marketing pozerá o krok vpred ako predtým. Vďaka rozvoju digitálnych technológií získala táto oblasť cenné poznatky a dáta, vďaka ktorým bude môcť výrazne lepšie nadviazať vzťahy so zákazníkmi.
13. Korporácie vyvíjajú skupinu webových operácií.
Marketer Christy Marble si myslí, že v tejto fáze vývoja musia obchodníci vyvinúť technológie, ktoré pomôžu interakcii so spotrebiteľmi online. Systém by mal byť multifunkčný a flexibilný, marketing by mal byť pripravený na rôzne udalosti. Je potrebné sa naučiť, ako okamžite reagovať na potreby klienta a ísť za ním. 2021 bude začiatkom novej éry, do éry vstúpia cross-funkčné tímy, ktoré môžu pracovať s digitálnymi zdrojmi. Skupiny, ktoré môžu pomocou technológií virtuálnej reality a umelej inteligencie získať dobrú hodnotu pre zákazníkov. Marketing by mal organicky prúdiť do všetkých zmien, ktoré sa dejú na globálnom trhu. Teraz sú oceňované organizácie s najrozvinutejším prístupom orientovaným na klienta.
Technologické zmeny
14. Značky nastolia novú éru ukladania dát.
Marketer Andrea Lechner-Becker hovorí, že moderný marketing vyžaduje maximálnu informovanosť a zhromažďovanie všetkých druhov informácií. Obchodníci v roku 2021 by mali venovať pozornosť nielen údajom, ktoré majú, ale aj údajom tretích strán. Profesionáli v tejto oblasti nemôžu byť vydaní na milosť a nemilosť CRM, musia začať so svojim osobným rozvojom.
15. Prehodnotenie panického otočenia.
Marketer Laliv Hadar z InVision Communications tvrdí, že pandémia zmenila spôsob fungovania marketingového sektoru. Takže všetky pracovné stretnutia a stretnutia sa preniesli do online priestoru, ktorý ľudí dostal do nepohodlnej polohy. To všetko nás povedie k prehodnoteniu možností interakcie so spotrebiteľmi. Je potrebné ukázať klientom, že aj v internetovom priestore je možná komunikácia medzi skutočnými jednotlivcami. Všetko prijatie značky je založené na osobných skúsenostiach každého zákazníka, musí sa podeliť o svoje myšlienky a skúsenosti.
16. Transformácia povedie k prosperite.
Marketingový riaditeľ spoločnosti Sonim predpokladá, že v roku 2021 bude väčšina spoločností schopná zvýšiť svoje zisky a dosiahnuť výrazný rozvoj. Možno sa čoskoro budeme musieť všetci vrátiť k obvyklému spôsobu práce a keďže marketingové systémy sú zvyknuté na časté zmeny okolitých faktorov, nebude pre túto oblasť ťažké prispôsobiť sa akýmkoľvek novým podmienkam. Určite zostane skupina obchodníkov, pre ktorú je ťažké sledovať postupnosť zmien na globálnom trhu a môžu zlyhať. Avšak najúspešnejší odborníci, ktorí sa dokázali prispôsobiť prevažujúcim okolnostiam, z toho budú mať úžitok. Či už ide o online predaj, digitálne udalosti alebo prácu z domu.
17. Používanie personalizácie bude pokračovať.
Nick Runyon tvrdí, že značky budú schopné maximalizovať svoj rozvoj, ak budú mať informácie o zámeroch svojich zákazníkov a pokúsia sa posilniť automatické spojenia. Personalizácia sa v marketingu 2021 využije naplno.
18. Bude sa rozvíjať marketing v oblasti zhromažďovania údajov a strojového učenia.
Šéf marketingu spoločnosti Cheetah Digital Richard Jones tvrdí, že proces personalizácie si vyžiada novú pobočku. Budú založené na úplnom a dôkladnom pochopení zhromaždených informácií. Použijú sa nulové a nespracované súbory, strojové učenie sa aktivuje kvôli sledu udalostí. To povedie k automatickej konverznej ceste.
19. Bude vyvinuté zavedenie viackanálového vysielania.
Spoločnosť Meg Scales uviedla, že pre každú spoločnosť by bolo oveľa užitočnejšie vyvinúť niekoľko kanálov naraz, ako zmiešať všetky zdroje. V roku 2021 sa objavia kanály s vernostnými programami, ktoré pomôžu nadviazať spojenie medzi spoločnosťou a spotrebiteľom. Interakcie so zákazníkmi v jednom kanáli môžu iniciovať automatickú personalizovanú sekvenciu v inom kanáli, čo šetrí informácie a správanie.
20. Rýchly pohyb do sveta internetovej reality.
Obchodník spoločnosti Terminus, Oseh Britt, tvrdí, že v roku 2021 dôjde k rovnakému rýchlemu pohybu do sveta internetovej reality, ako aj k aktívnemu využívaniu inovatívnych technológií. Virtuálne stretnutia, obchodné stretnutia, udalosti a výstavy sa pre divákov už stali nudnými. Obchodníci preto musia hľadať nové spôsoby, ako prilákať spotrebiteľov. Na zriedenie digitálneho obsahu bude možno potrebné použiť vašu predstavivosť a tvorivé myslenie.