Koučovanie pri skúmaní medzery vášho startupu
Koučovanie pri skúmaní medzery vášho startupu

Pomocou tohto článku budete môcť zistiť šesť hlavných bodov potrebných na preskúmanie vašej startupovej niky.

Plán

Povedomie o úlohe pri spustení.

Premýšľanie prostredníctvom návrhu analýzy

Rozvoj vášho učebného nástroja

Zhromažďovanie informácií

Analýza prijatých údajov a vyvodenie záverov

Komunikácia informácií a prezentácia výsledkov

 Všetci vieme, že unáhlené startupy sú veľmi zriedkavé, takže aby ste dosiahli úspech v tejto oblasti, musíte tvrdo pracovať. Podľa štatistík sa približne 30% mladých startupov zrúti do 3 rokov od uvedenia na trh. Sú to veľmi depresívne ukazovatele. A čo nie je čudné, väčšina startupov, ktoré zlyhali, mala dostatočné financovanie a umiestnila sa do pozície vážneho inovatívneho rozvoja.

 Prečo teda na prvý pohľad vychádzajú také úžasné nápady?

 Čísla nám to pomôžu zistiť, čo naznačuje, že väčšina nových projektov sa zrútila kvôli zlému plánovaniu. Kľúčom k úspechu a prosperite v modernom svete je cieľavedomosť a snaha o niečo. Musíte mať cieľ pred sebou a snažiť sa ho dosiahnuť všetkými možnými spôsobmi. Štúdiom spotrebiteľského trhu a jeho podrobnou analýzou je možné situáciu zmeniť.

 Fázy štúdia spotrebiteľského trhu.

 Je zrejmé, že startup bude úspešný a prosperujúci, ak sa k nemu postavíte zodpovedne, pripravíte jasný plán a stanovíte si konkrétne ciele. Aby ste to dosiahli, musíte preskúmať miesto, kam plánujete vstúpiť. Štúdium trhu a vykonávanie marketingového prieskumu samozrejme nie je taká ľahká úloha, ale vďaka systematizácii akcií vám bude všetko úplne jasné. Uvádzame 6 krokov, ktoré treba dodržať, aby ste dosiahli najúspešnejší výsledok výskumu.

 1. Uvedomenie si úlohy svojho Startup.

 Predkladaná položka nie je márne pod prvým číslom, pretože najdôležitejšie je určiť ciele a zámery vášho duchovného dieťaťa. Pomôže vám to starostlivo študovať trh, na ktorý chcete vstúpiť. Musíte dať vyčerpávajúcu odpoveď na otázku - „Aký obchodný problém chcete vyriešiť?“ Na základe vášho prieskumu môžete tiež premýšľať o príležitostiach, ktoré sú vám otvorené na konkrétnom trhu. Ak nemáte k dispozícii úplné informácie o tejto záležitosti, nemôžete odpovedať na všetky tieto otázky, takže sa ponoríte do skúmania miesta, v ktorom sa bude váš startup točiť. Príkladom toho je obchodný problém typu „Ako vysoko môžeme ohodnotiť tento produkt?“ alebo „Ako si zvoliť najúspešnejšiu platformu pre vývoj?“

  2. Premýšľanie prostredníctvom návrhu analýzy.

 Predstavte si plán analýzy trhu ako podrobné pokyny na zachytenie. To je to, čo vám pomôže získať informácie, ktoré potrebujete pri riešení problémov so spustením. S jasným účelom a zámerom bude prieskum trhu prospešný a premyslený. Je dôležité, aby ste boli pri svojich činoch cieľavedomí.

 Momentálne je dôležité zvoliť stratégiu štúdia trhu a jeho vzťahov na ňom. Svoj výskum môžete klasifikovať ako primárny alebo sekundárny. Primárny výskum zahŕňa rozhovory, dotazníky a diskusiu o probléme s ostatnými účastníkmi trhu. Zatiaľ čo sekundárny výskum vám umožňuje spoliehať sa iba na informácie nachádzajúce sa v rozsiahlosti celosvetovej siete. Nezabudnite na hlavný cieľ vášho výskumu. Práve tento faktor ovplyvňuje to, aké údaje by sa mali zhromaždiť ako prvé. Určite sa rozhodnite, ako bude vyzerať správa o vašej práci.

 3. Rozvoj vášho učebného nástroja.

 V tomto okamihu musíte navrhnúť nástroj, ktorý vám pomôže zhromažďovať informácie. Malo by sa to prekrývať s cieľom a vašim hlavným cieľom. Ak sa rozhodnete, že prieskum bude nástrojom na zhromažďovanie informácií, zapíšte si otázky, ktoré budete klásť.

 v tejto fáze by ste už mali mať nápady na uskutočnenie výskumu, stačí sa pohnúť v poriadku bez toho, aby ste zanedbali plán. Po identifikácii a vypracovaní analytického nástroja začnite s prieskumom.

 Uistite sa, že svoj prístroj ovládate zručne. Teraz musíte pracovať s určitým počtom ľudí, ktorí sa zúčastnia prieskumu. Po obdržaní všetkých informácií si ich preštudujte a skontrolujte, či neobsahujú chyby. Eliminujte akékoľvek nepresnosti a nedostatky. Čím skôr problém nájdete, tým ľahšie ho napravíte. Tento bod by ste preto nemali podceňovať a preskočiť ho.

 4. Zhromažďovanie informácií.

 To znamená celú podstatu a účel vašej analýzy. Určite si vyberte kvalifikovaných odborníkov, ktorí budú schopní podrobne rozložiť všetky informácie, ktoré dostanete. Všetky údaje musia byť vložené do špeciálnej tabuľky. To je veľmi pohodlné a dôležité.

 5. Analýza prijatých údajov a vyvodenie záverov.

 Aké opatrenia podniknúť ďalšie kroky, ktoré majú obrovské množstvo informácií? Najskôr by ste mali začať s metódou zhromažďovania údajov. Zhromaždené informácie musíte reštrukturalizovať a vhodne ich usporiadať. Najlepšie je používať osvedčené a ľahko použiteľné tabuľky programu Excel alebo SPSS. Môžete si vytvoriť diagramy, grafy a čokoľvek, čo uznáte za vhodné. Hlavnou vecou je nestratiť sa v dátach a kvalitatívne ich štruktúrovať. Informácie môžete kategorizovať podľa pohlavia, vekovej skupiny alebo úrovne príjmu.

 6. Komunikácia informácií a prezentácia výsledkov.

 Vo fáze, keď máte v rukách pripravené tabuľky a grafy, nadišla hodina premýšľania nad nápadmi. Pre vytvorenie reportu je potrebné vybrať najdôležitejšie a rozhodujúce údaje. Odporúčame vám, aby ste začali písať správy s cieľom.

 Nezabudnite identifikovať obchodné problémy a postupne naplánujte svoje kroky na ich riešenie. Spoľahnite sa na údaje, ktoré ste zhromaždili pri analýze trhu. Pamätajte, že nie sú dôležité samotné tabuľky, ale odpovede, ktoré sú v nich. To je presne faktor, ktorý významne identifikuje váš výskum problému a robí ho efektívnejším.

 Nápady, ktoré vytvoríte, môžu obsahovať hlavné smery vašich najlepších konkurentov, ako aj príležitosti vo vašom výklenku.

 Aké sú vaše kroky, ak startup, na ktorom pracujete, nemá dostatočné financovanie? Nezúfajte okamžite a vzdajte sa. Máte príležitosť vykonať sekundárny prieskum trhu. Pri prehľadávaní internetu môžete nájsť cenné informácie, ktoré vám pomôžu vyriešiť váš problém. Čo je prvé, čo treba urobiť? Navštívte knižnicu, v ktorej nájdete to, čo potrebujete.

 Nezabudnite preskúmať referenčný segment obchodu. Mnoho priemyselných združení vám môže poskytnúť cenné poznatky až po najnovšie štatistiky trhu a referenčné materiály.

 Musíte sa dozvedieť čo najviac informácií o svojich potenciálnych klientoch, preto vám odporúčame študovať časopisy týkajúce sa vašej oblasti činnosti, aby ste pochopili trendy a vyhliadky. Práve časopisy a informačné vestníky s informáciami zameranými na cieľového spotrebiteľa vám poskytnú najkomplexnejšie informácie o správaní sa jednotlivca na trhu. Všetky informácie nájdete aj na internete.

 Predtým, ako vynaložíte všetky svoje peniaze na propagáciu startupu, musíte investovať do prieskumu trhu, v ktorom chcete pracovať. Ušetrí vám to nielen peniaze, ale aj čas a námahu. Uistite sa, že máte dobrú pozíciu na začatie základného alebo stredoškolského štúdia. Uistite sa, že ste túto myšlienku podložili faktami. Pamätajte, že správne vnímanie medzery, v ktorej sa chcete rozvíjať, je hlavnou zárukou úspechu a prosperity startupu. To výrazne znižuje pravdepodobnosť zlyhania.

FacebookMySpace TwitterDiggDeliciousStumbleuponGoogle BookmarksRedditNewsvineLinkedinRSS FeedPinterest
Pin It