Cena marketingových služieb sa v poslednej dobe výrazne zvýšila. Získanie zákazníka môže byť pre podniky dosť drahé. Teraz sa deje to, čo sa bežne považuje za zmenšenie rozsahu dobrovoľnej pozornosti. Aký zmysel má teda toto všetko? Hlavnou úlohou obchodníkov je prilákať k produktu čo najviac spotrebiteľov, ktorí majú záujem. Na dosiahnutie tohto cieľa sa musíte uchýliť k skutočne chytľavým reklamným metódam.
Marketingoví pracovníci často čelia problémom, keď dostanú okresné sekundy na prilákanie kupujúcich. Na prvý pohľad sa to môže javiť ako nemožné, ale našťastie pre vás máme zopár životných hackov.
Pozrime sa podrobnejšie na metódy, ktoré ponúkame na prilákanie zákazníkov. V prvom rade musíte upútať pozornosť spotrebiteľov, mali by sa zaujímať o produkt alebo službu, ktorú ponúkate. Tomu sa hovorí marketing pozornosti. Najčastejšie môžete túto techniku pozorovať na internete. Marketing zameraný na pozornosť pomáha upútať obmedzenú pozornosť spotrebiteľov na sociálnych sieťach. Samotný význam a výraz „marketing pozornosti“ vytvoril marketingový pracovník Steve Jelly. Neskôr ho použil a spopularizoval Seth Godin. Týmto výrazom označil obchodný model, v ktorom je získavanie zákazníkov zamerané na rozdielny obsah. A ak boli v minulosti populárne pop-up bannery a online reklamy, pri využívaní marketingu pozornosti to všetko ustupuje do úzadia. Len čo sa vám podarí prilákať dostatok spotrebiteľov, môžete ich nenápadne pozvať, aby používali vaše produkty. Na samom začiatku vývoja sociálnych sietí vyzeral marketing úplne inak. Známe značky častejšie zacielili svoju reklamu na široké publikum, nezameriavali sa na úzky okruh zainteresovaných spotrebiteľov. Vďaka aktívnemu využívaniu internetu a sociálnych sietí môžu teraz spoločnosti vyhľadávať svojich zákazníkov a pracovať s nimi. Preto prichádza čas marketingu pozornosti. Vďaka nemu bude značka schopná prilákať dostatočný počet zákazníkov a predávať svoje služby. vďaka aktívnemu využívaniu internetu a sociálnych sietí môžu spoločnosti vyhľadávať svojich zákazníkov a pracovať s nimi. Preto prichádza čas marketingu pozornosti. Vďaka nemu bude značka schopná prilákať dostatočný počet zákazníkov a predávať svoje služby. vďaka aktívnemu využívaniu internetu a sociálnych sietí môžu spoločnosti vyhľadávať svojich zákazníkov a pracovať s nimi. Preto prichádza čas marketingu pozornosti. Vďaka nemu bude značka schopná prilákať dostatočný počet zákazníkov a predávať svoje služby.
Postupnosť marketingových ťahov
Keď dospejete do fázy vývoja a už sa sústredíte na prilákanie pozornosti zákazníkov, musíte premýšľať o logistických aspektoch. Pamätajte, že by ste nemali váhať a konať čo najaktívnejšie a pohotovejšie. Analytici zistili, že úroveň ľudskej pozornosti je 8 sekúnd. Posledné výskumy ukazujú, že čas kolektívnej pozornosti sa skracuje. Aby upútal pozornosť spotrebiteľa, obchodníkovi zostáva len pár sekúnd, kým sa pozornosť spotrebiteľa obráti k niečomu inému.
Ako však môžete prilákať publikum? Dávame vám do pozornosti užitočné akcie na prilákanie ľudí.
TOP 7 spôsobov, ako prilákať pozornosť zákazníkov.
1. Najlepším poradcom sú aplikácie.
Ak chcete upútať pozornosť svojich zákazníkov, musíte sa pravidelne zobrazovať v produktovom obsahu ich noviniek. Pri prechode na vašu stránku prostredníctvom reklamy na Instagrame alebo YouTube chcú zákazníci vidieť skutočný produkt, ktorý zodpovedá deklarovanej reklame a predchádzajúcemu videu. Iba tak sa ľudia budú môcť nechať uniesť vašim produktom a pokračovať v prehliadaní vášho obsahu. Pre klienta je oveľa praktickejšie a atraktívnejšie, keď spoločnosti jednoducho preposielajú informácie v jednej sociálnej sieti a zvyšok na ne ponecháva odkaz. Zvyšuje sa tak šanca, že sa spotrebitelia prekliknú na vašu stránku. Malo by sa pamätať na to, že v dnešnej dobe mnoho mladých ľudí často používa na rolovanie v sieti smartfóny, zatiaľ čo niektorí stále preferujú PS. Popremýšľajte, ako môžete uspokojiť potreby oboch,
2. Rozumné a priestranné texty.
Presná definícia vašich cieľov a presná definícia výsledku spolupráce s vami zvýši šance na interakciu a pritiahne pozornosť spotrebiteľov. Stačí skontrolovať marketingové aktíva vašej spoločnosti a zistiť, či vaši zákazníci rozumejú skutočnej hodnote a účelu vášho podnikania. Je možné to pochopiť za pár sekúnd? Ak urobíte všetko správne, ľudia sa budú zaujímať o vašu značku a zostanú na vašej stránke dlhšie. Preto buďte vo svojich cieľoch jasní, priami a zrozumiteľní. Zacieľte na svoje publikum.
3. Používanie zjednotených mediálnych zdrojov
Dobre prepojené médiá a podpora viacerých kanálov, ktorá priťahuje pozornosť publika, zvýši počet zákazníkov, ktorí prejavia záujem, a priláka pozornosť vašich potenciálnych zákazníkov. Preto jednoducho musíte použiť toľko rôznych typov mediálnych súborov, obrázkov, mémov a ďalších. Táto forma informačnej prezentácie vám môže dať povedomie o tom, čo robíte správne, čo vám vyhovuje a čo sa vám nepáči. Vaša metodika musí tiež obsahovať interaktívne reklamné prostredie. Viac ako 80% obsahu je niekedy veľmi efektívny a interaktívny, ktorý upúta pozornosť, pokiaľ ide o statický obsah. Na záver je dôležité vyskúšať svoj mediálny obsah a typy a spôsoby vytvárania, distribúcie a používania informácií.
4. Vyrozprávajte príbeh.
Všetci máme radi zaujímavé príbehy a legendy. Či už ide o informácie o budovaní značky, fiktívny príbeh alebo špeciálne vytvorený príbeh, ktorý sa s vami bude spájať. To vám pomôže viac zaujať publikum. Preto vám odporúčame, aby ste od rozprávania príbehu spustili svoje promo video alebo reklamu na sociálnych sieťach. Ak prilákate záujem spotrebiteľov, môžete s nimi v budúcnosti ľahko komunikovať.
5. Emocionálny dopadový marketing.
Toto je myšlienka, že vaše marketingové materiály by mali používať emócie, aby upútali pozornosť spotrebiteľov. Zapnutím určitej nálady budú diváci prirodzene reagovať na váš príspevok a uchopia správu v ňom vloženú. Nakoniec, vašou hlavnou úlohou je vyvolať v publiku emócie a túžbu reagovať na to, čo vidia.
6. Príležitosti pre spoločný marketing.
Spoločný marketing je interakcia medzi spoločnosťami a značkami, ktorá vedie k zlepšeniu produktivity a väčšiemu získavaniu zákazníkov. Navzájom si dodávate nielen zákaznícku základňu, ale aj zdieľate najrôznejšie nápady a životné hacky v obchodnom priemysle. Môžete tiež zahájiť úspešnú a plodnú spoluprácu s médiami. Viac ako polovica všetkých úspešných marketingových pracovníkov tvrdí, že prostredníctvom tohto typu marketingu budú schopní vybudovať si slušnú zákaznícku základňu. Vďaka spolupráci so slávnymi ľuďmi, osobnosťami a vplyvnými ľuďmi sa budete môcť dostať k ich publiku, ktoré bude v budúcnosti vaše.
7. Dôstojná stránka so štýlovým dizajnom.
Možno je vašim hlavným prínosom v marketingu váš web, na ktorý pozvete svojich potencionálnych zákazníkov. Preto by mal byť čo najviac štýlový a rezidentný. Toto je vaša čipová karta a tvár vašej spoločnosti. Nešetrite teda najlepšími webovými vývojármi a vytvárajte slušný obsah. Váš web by mal zákazníkov zaujať iba sekundovým pohľadom. Ako ste už pochopili, marketing pozornosti teda nie je iba virálnou reklamou. Je to kompletný nástroj vo vašom arzenáli na prilákanie spotrebiteľov.