Poďme sa na chvíľu ponoriť do sveta budúcnosti a predstavme si, čo to môže byť. Ulice budú plné robotických pracovníkov, s ktorými sa môžete rozprávať. Bude pre vás ľahké hovoriť s ním a naopak porozumieť jeho zámerom, túžbam a preferenciám? Robot vám môže povedať, že sa venuje vývoju pohľadníc a snaží sa nájsť perfektné slová blahoželania a vzory, ktoré prilákajú kupujúceho. Možno vás dokonca požiada o radu v tejto veci. 

Je pravdepodobné, ako sa bude vyvíjať marketing budúcnosti. Napriek všetkým prekážkam v podobe nedorozumení a nie vždy úspešnej interakcie medzi robotmi a ľuďmi v blízkej budúcnosti sa automatizované stroje budú iba zlepšovať. Ich prejavy nebudú ako súbor programovaných a nezáživných fráz, stanú sa nám bližšími. Roboti sa budú môcť stať príjemnejšími v komunikácii, naučia sa súcit a budú vás môcť urobiť polovičatými. K takémuto vývoju a zlepšovaniu dochádza práve teraz.

 Už ste niekedy premýšľali o existencii polohumanoidných robotov obdarených schopnosťou čítať emócie a pocity? Je to presne ten druh vývoja, akým je priateľský a dosť roztomilý robot Pepper. Bol navrhnutý technikou Softbank s cieľom pobaviť ľudí a psychicky ich uvoľniť. Takýto robot môže ľahko kontaktovať ľudí, absorbovať ich správanie a nájsť s nimi spoločnú reč. Pepper už pracuje ako sekretár v niektorých britských korporáciách. Medzi jeho schopnosti patrí rozpoznávanie tvárí ľudí, odosielanie upozornení, rozhovory s hosťami pred konferenciou a dokonca aj výroba koktailov. V ázijských krajinách takéto roboty úspešne pracujú v oblasti medicíny a bankovníctva. Jeho schopnosti sú jednoducho úžasné, ale určite to nie je bez menších nedostatkov. Vývojári vedia, čo je ešte potrebné urobiť pre zlepšenie produktivity produktu. Pretože si roboty v posledných rokoch získali nesmiernu popularitu najmä v marketingu, vedci zrýchlili testovanie a vylepšili svoju prácu. Za týmito robotmi stojí budúcnosť nového interaktívneho marketingu. Čo je to za typ marketingu?

 Aktívnou prácou a interakciou so zákazníkmi je interaktívny marketing. Jeho účelom je byť schopný používať duálne komunikačné kanály spätnej väzby. Umožňujú zákazníkom nepretržitú komunikáciu so spoločnosťou Ftrmor bez akýchkoľvek problémov a prekážok. K takejto komunikácii môže dôjsť počas živej komunikácie, ale ako ukazuje prax, všetka komunikácia a spätná väzba sa uskutočňujú online. Je dôležité si uvedomiť, že o tomto type marketingu sa hovorilo už v 90. rokoch, predpovedal sa preň neskutočný úspech, videla sa na ňom budúcnosť reklamy a propagácie.

 Podľa prieskumu sa zistilo, že z celého toku rôznych reklám sa na viac ako 1 sekundu zobrazuje iba 9% digitálneho produktu. Takéto štatistiky sú zarážajúce, pretože to znamená, že všetky ostatné reklamy nie sú vôbec sledované. Len prechádzajú okolo ľudského oka. A to všetko preto, lebo ľudia nechcú upchávať svoje myšlienky zbytočnými informáciami, nechcú kupovať veci, ktoré ukladá niekto, komu nie je jasné. Ľudia majú väčšiu tendenciu analyzovať svoje potreby, zvážiť všetky možnosti a až potom uvažujú o kúpe tohto alebo toho produktu. Najpokročilejší konzultanti chcú najskôr preskúmať potreby a túžby svojich budúcich zákazníkov skôr, ako im ponúknu produkty. Tu pomáhajú znalosti a porozumenie interaktívnemu marketingu.

 Odborníci na marketing sa môžu primerane pýtať, ako môžu v tejto veci pomôcť roboty?

 Interaktívny marketing v skutočnosti oveľa viac súvisí s ďalšou generáciou automatizovaných technológií, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať.

 Napríklad predtým popísaná Softbank Pepper napríklad neustále komunikuje s ľuďmi na klinikách a iných čakacích miestach. A ešte predtým, ako sa vo svojej hlave pustíte do toho, kde môžu byť roboti stále užitoční, pripravili sme pre vás zoznam, v ktorom sme naznačili všetky situácie a miesta, kde môžu ľuďom v marketingu výrazne pomôcť.

 Roboti už začali pomáhať:

● copywriteri a weboví vývojári

● Podporný personál

● Marketingoví zástupcovia v spoločnostiach

● Pracovníci call centra

● Tvorcovia umenia a organizátori výstav

 Roboty budú schopné vykonávať jednoduché úlohy, s ktorými sa manažéri stretávajú každý deň, čo výrazne zjednoduší prácu ľudí, poskytne viac príležitostí a času na dokončenie kreatívnych úloh. Táto prax sa už úspešne vykonáva v Los Angeles. Roboty sa zaoberajú správami o stupni a opakovaní zemetrasení. Automatizované stroje s AI používajú špeciálnu sadu postupných akcií, a tak sa dozvedajú o všetkých možných informáciách o zemetraseniach, ktoré ich kosáčikujú z geologického prieskumu.

 Je teda zrejmé, že roboty sú pri marketingu podnikania jednoducho nenahraditeľné. Výrazne zvyšujú produktivitu, urýchľujú pracovný tok a výrazne šetria finančné prostriedky firmy. Ako už bolo spomenuté, zamestnanci spoločnosti budú môcť venovať väčšiu pozornosť ďalším dôležitým úlohám, ktoré sú opakom jednoduchých bežných úkonov.

 Zamestnanci sa môžu zapojiť do podrobného prieskumu a analýzy získaných údajov. Môžu sa znovu pozrieť na pravdepodobnosť predpovedania katastrofy.

 Robotika bude veľmi skoro schopná radikálne zmeniť myšlienku marketingu a úplne zmeniť známy systém. V súčasnosti sa do marketingu zavádzajú roboty, aby zlepšili prácu spoločností, uľahčili pracovnú vyťaženosť zamestnancov a predstavili nové produkty. Roboti budú schopní ľahko prevziať monotónnu analýzu a systematizáciu údajov, čím zamestnancov zbavia vynikajúceho marketingu. AI môže zlepšiť výkonnosť zamestnancov tým, že im pomôže vyhľadať potrebné informácie a údaje s najvyššou dôležitosťou. Identifikujú potenciálne výnosné výrobky na predaj, ktoré budú zaujímavé pre spotrebiteľov.

 Takže poďme zhrnúť. Spočiatku sa vám v tomto článku zobrazil obraz robotických asistentov rotujúcich na jednom mieste s vysokým stupňom socializácie, schopných analyzovať informácie, zhromažďovať údaje potrebné na ich ďalšie spracovanie a použitie v marketingu. Dnes sa, bohužiaľ, vývojári nemôžu pochváliť takým prielomom vo vývoji robotiky. Ak ale veríte v rýchlosť testovania a vývoja, ktorú vedci produkujú, potom nás to všetko čaká v blízkej budúcnosti.

 Ale buďme realisti, v tejto fáze vývoja sa roboty ešte nestali hlavnými motormi marketingu. Napriek tomu boli atómové stroje schopné vytvoriť priaznivé prostredie pre pracovníkov na štúdium a propagáciu ich činnosti. Otvorili úplne nové príležitosti pre obchodníkov, ktorí majú teraz oproti konkurencii oveľa viac výhod. Sú to roboty, ktoré pomôžu pri doplňovaní čerstvých nápadov pri štúdiu želaní spotrebiteľov a pomôžu dosiahnuť všetky ciele oveľa rýchlejšie, ako keby človek pracoval sám. Naša budúcnosť stojí za robotmi a tiež budúcnosť trhu. Preto by odborníci v tejto oblasti mali byť informovaní o všetkých nových produktoch a možnostiach v ich pracovnej oblasti.

FacebookMySpace TwitterDiggDeliciousStumbleuponGoogle BookmarksRedditNewsvineLinkedinRSS FeedPinterest
Pin It