Keď sú spotrebitelia zapojení do procesov rozšírenej reality, ktoré spoločnosti poskytujú vo svojich propagačných kampaniach, smerujú k hlbšiemu ponoreniu sa do ponúkaného produktu alebo služby. Pri sledovaní štandardných reklám alebo fotografií v časopisoch sa to nestane. Po obrovských finančných stratách v dôsledku situácie s Covid-19 sa podľa štúdie americkej korporácie Eagle Outfitters mnoho dodávateľov produktov a rôznych služieb rozhodlo využiť dodatočnú realitu. Podľa nich to pomôže prilákať viac spotrebiteľov a nadviazať predaj.
Maloobchodníci si uvedomili svoju finančnú krízu a straty, ktoré sa v dôsledku pandémie len zvyšujú, a preto sa rozhodli ísť na Snapchat, aby propagovali svoje produkty v ich rozsiahlosti. American Eagle stavil na tínedžerov, ktorí boli ich hlavnými konzumentmi. Táto aplikácia na zdieľanie videa im najčastejšie lichotila.
Jeden z maloobchodníkov s módnym oblečením pre mládež vytvoril virtuálny internetový obchod pre svoje produkty Snapchat. Naraz je možné prezrieť si viac ako 15 kusov oblečenia. Používatelia presúvali svoje telefóny z jednej strany na druhú a prezreli si celý obchod. Aby si konkrétny produkt dôkladne prezreli, klikli naň a zistili všetky jeho vlastnosti. Používatelia si uložili položky, ktoré sa im páčili, a potom išli na webovú stránku American Eagle, kde si kúpili.
Výsledkom bolo, že obchodná spoločnosť dosiahla zisk 2 milióny dolárov a taktiež uzavrela 50 miliónov úspešných zmlúv s rôznymi značkami a firmami. To všetko sa stalo vďaka neobvyklej metóde prilákania mladého publika do vášho podnikania. Po nezdaroch a finančných stratách sa spoločnosť dokázala rýchlo spamätať.
Spotrebitelia milujú tento formát reklamy, a preto mnoho obchodných zástupcov a obchodníkov začalo implementovať kvalitné reklamy do aplikácií sociálnych médií a smartfónov. Interactive Advertising Bureau tvrdí, že to viedlo k 16,3% zvýšeniu cien za reklamu na sociálnych sieťach. V porovnaní s predchádzajúcimi rokmi je to obrovské číslo.
Aj keď sa Facebook, TikTok a ďalšie aplikácie zameriavajú na vkladanie AR do svojich systémov a jeho využitie na reklamné účely, Snapchat má stále lepšiu perspektívu vyhnúť sa zauzleniam AR v reklame. Snapchat napríklad používa viac ako 280 miliónov ľudí každý deň s priemerným vekom až 24 rokov. Túto aplikáciu používali hlavne na nahrávanie krátkych roztomilých videí s filtrami a online kreslenie efektov do tváre.
Spoločnosť čoskoro predstavila niekoľko inovatívnych ponúk, ktoré môžu uľahčiť online nákupy na základe rozšírenej reality. Zákazníci budú mať odteraz viac možností a pohodlia. Napríklad skener sa v aplikácii stal oveľa lepším, čo pomôže spotrebiteľom vidieť jasnejší obraz o navrhovanom nákupe, pretože program bude schopný zachytiť najmenšie detaily.
Počet používateľov Snapchatu používajúcich šošovky s rozšírenou realitou sa zvýšil až o 40 percent. To je viac ako 80% nárast samotných používateľov. Vedenie spoločnosti tvrdí, že aj keď je pre nich hlavným zdrojom zisku reklama, dodatočná realita nezmizne do pozadia, ale naopak, zvyšuje rast.