Keď sú spotrebitelia zapojení do procesov rozšírenej reality, ktoré spoločnosti poskytujú vo svojich propagačných kampaniach, smerujú k hlbšiemu ponoreniu sa do ponúkaného produktu alebo služby. Pri sledovaní štandardných reklám alebo fotografií v časopisoch sa to nestane. Po obrovských finančných stratách v dôsledku situácie s Covid-19 sa podľa štúdie americkej korporácie Eagle Outfitters mnoho dodávateľov produktov a rôznych služieb rozhodlo využiť dodatočnú realitu. Podľa nich to pomôže prilákať viac spotrebiteľov a nadviazať predaj.

Maloobchodníci si uvedomili svoju finančnú krízu a straty, ktoré sa v dôsledku pandémie len zvyšujú, a preto sa rozhodli ísť na Snapchat, aby propagovali svoje produkty v ich rozsiahlosti. American Eagle stavil na tínedžerov, ktorí boli ich hlavnými konzumentmi. Táto aplikácia na zdieľanie videa im najčastejšie lichotila.

Jeden z maloobchodníkov s módnym oblečením pre mládež vytvoril virtuálny internetový obchod pre svoje produkty Snapchat. Naraz je možné prezrieť si viac ako 15 kusov oblečenia. Používatelia presúvali svoje telefóny z jednej strany na druhú a prezreli si celý obchod. Aby si konkrétny produkt dôkladne prezreli, klikli naň a zistili všetky jeho vlastnosti. Používatelia si uložili položky, ktoré sa im páčili, a potom išli na webovú stránku American Eagle, kde si kúpili.

Výsledkom bolo, že obchodná spoločnosť dosiahla zisk 2 milióny dolárov a taktiež uzavrela 50 miliónov úspešných zmlúv s rôznymi značkami a firmami. To všetko sa stalo vďaka neobvyklej metóde prilákania mladého publika do vášho podnikania. Po nezdaroch a finančných stratách sa spoločnosť dokázala rýchlo spamätať.

Spotrebitelia milujú tento formát reklamy, a preto mnoho obchodných zástupcov a obchodníkov začalo implementovať kvalitné reklamy do aplikácií sociálnych médií a smartfónov. Interactive Advertising Bureau tvrdí, že to viedlo k 16,3% zvýšeniu cien za reklamu na sociálnych sieťach. V porovnaní s predchádzajúcimi rokmi je to obrovské číslo.

Aj keď sa Facebook, TikTok a ďalšie aplikácie zameriavajú na vkladanie AR do svojich systémov a jeho využitie na reklamné účely, Snapchat má stále lepšiu perspektívu vyhnúť sa zauzleniam AR v reklame. Snapchat napríklad používa viac ako 280 miliónov ľudí každý deň s priemerným vekom až 24 rokov. Túto aplikáciu používali hlavne na nahrávanie krátkych roztomilých videí s filtrami a online kreslenie efektov do tváre.

Spoločnosť čoskoro predstavila niekoľko inovatívnych ponúk, ktoré môžu uľahčiť online nákupy na základe rozšírenej reality. Zákazníci budú mať odteraz viac možností a pohodlia. Napríklad skener sa v aplikácii stal oveľa lepším, čo pomôže spotrebiteľom vidieť jasnejší obraz o navrhovanom nákupe, pretože program bude schopný zachytiť najmenšie detaily.

Počet používateľov Snapchatu používajúcich šošovky s rozšírenou realitou sa zvýšil až o 40 percent. To je viac ako 80% nárast samotných používateľov. Vedenie spoločnosti tvrdí, že aj keď je pre nich hlavným zdrojom zisku reklama, dodatočná realita nezmizne do pozadia, ale naopak, zvyšuje rast.

FacebookMySpace TwitterDiggDeliciousStumbleuponGoogle BookmarksRedditNewsvineLinkedinRSS FeedPinterest
Pin It