Ako často vykonávate dôkladnú analýzu marketingovej stratégie vašej spoločnosti? Ročný marketingový plán vám umožní nastaviť správny kurz pre obchodné ciele vašej spoločnosti. Považujte ho za výhľadový plán, ktorý určuje správny smer pre kampane, ciele a rozvoj vášho tímu. Absencia takéhoto plánu môže viesť k neporiadku a je takmer nemožné vypočítať rozpočet potrebný na projekty, prijímanie zamestnancov a outsourcing počas roka.

Nezabudnite, že v závislosti od odvetvia a cieľov vášho marketingového tímu existujú rôzne verzie marketingového plánu, ktoré potrebujete. Tu je zoznam toho, čo by mal váš plán obsahovať.

1. Analyzujte situáciu.

Predtým, ako začnete pripravovať marketingový plán, mali by ste zistiť svoju súčasnú situáciu.

Aké sú vaše silné a slabé stránky, vyhliadky a riziká? Analýza SWOT je prvým krokom k vypracovaniu plánu.

Okrem toho by ste mali poznať aj svoj súčasný trh. Čo si myslíte o svojich konkurentoch? V tejto fáze vám pomôže analýza konkurencie.

Analyzujte, do akej miery sú výrobky iných spoločností lepšie ako vaše. Venujte pozornosť aj nedostatkom svojich konkurentov. Aké aspekty im chýbajú? Čo by ste mohli urobiť, aby ste získali výhodu oproti konkurencii? Zvážte, čím sa odlišujete od ostatných.

Odpovede na tieto otázky vám pomôžu určiť, čo váš zákazník potrebuje.

2. Identifikujte svoju cieľovú skupinu.

Keď pochopíte situáciu na trhu a vo vašej spoločnosti, musíte určiť svoju cieľovú skupinu.

Ak už vaša spoločnosť má persónu kupujúceho, znamená to, že ju musíte vylepšiť.

Ak nemáte osobnosť kupujúceho, musíte si ju vytvoriť. To si môže vyžadovať prieskum trhu.

Vaša osoba kupujúceho môže obsahovať demografické informácie, ako je priemerný vek, pohlavie a výška príjmu. Mala by tiež zohľadňovať psychografické údaje, ako sú problémové body a ciele. Čo motivuje vaše auditórium? S akými problémami sa stretávajú a ako im môže váš produkt alebo služba pomôcť? Po zhromaždení všetkých informácií môžete definovať svoje ciele.

3. Formulujte ciele SMART.

 Nie je možné zvýšiť návratnosť investícií, ak nedefinujete svoje ciele.

Keď poznáte svoju súčasnú pozíciu a porozumiete svojej cieľovej skupine, mali by ste začať formulovať ciele SMART.

Ciele SMART sú definované, dosiahnuteľné, merateľné, relevantné a časovo ohraničené ciele. To znamená, že všetky vaše ciele by mali byť konkrétne a mali by obsahovať časový rámec, v ktorom ich chcete dosiahnuť.

Vaším cieľom môže byť napríklad zvýšiť počet sledovateľov Instagramu o 15 % za 3 mesiace. Tento cieľ by mal byť v súlade s vašimi celkovými marketingovými cieľmi relevantný a dosiahnuteľný. Tento cieľ je navyše konkrétny, merateľný a časovo obmedzený.

Predtým, ako sa pustíte do akejkoľvek taktiky, mali by ste si napísať svoje ciele.

4. Analyzujte svoju taktiku.

Po spísaní svojich cieľov určte, ktoré taktiky vám pomôžu ich dosiahnuť. A čo je dôležitejšie, na ktoré kanály a akcie by ste sa mali zamerať. Vaším cieľom je napríklad zvýšiť počet sledovateľov Instagramu o 15 % za 3 mesiace. Taktika môže spočívať v tom, že spustíte žrebovanie o ceny, budete reagovať na všetky komentáre a aspoň trikrát týždenne budete zverejňovať príspevky na Instagrame.

Po určení cieľov je ľahké vypracovať taktiku na ich dosiahnutie.

5. Určite si rozpočet.

Predtým, ako začnete realizovať nápady, ktoré ste vymysleli v predchádzajúcich krokoch, je dôležité rozhodnúť o rozpočte.

Vaša taktika napríklad zahŕňa reklamu v sociálnych médiách. Ak však na to nemáte rozpočet, je nepravdepodobné, že dosiahnete svoje ciele. Po stanovení taktiky nezabudnite uviesť orientačný rozpočet. To môže zahŕňať čas potrebný na implementáciu taktiky, ako aj zdroje, napríklad reklamnú platformu.

Práve ste sa naučili, ako vytvoriť marketingový plán, ktorý vám pomôže dosiahnuť vaše ciele.

FacebookMySpace TwitterDiggDeliciousStumbleuponGoogle BookmarksRedditNewsvineLinkedinRSS FeedPinterest
Pin It