Spôsob, akým predávate svoju firmu alebo produkt, môže mať významný vplyv na úspech vašej marketingovej kampane. Výber medzi dvoma najpopulárnejšími marketingovými riešeniami závisí od typu vašej firmy a produktov, ktoré predávate, ako aj od typu zákazníkov, ktorých chcete prilákať. Cieľom transakčného marketingu je zabezpečiť jednorazový predaj od veľkého počtu zákazníkov, zatiaľ čo "marketing vzťahov" je určený na podporu opakovaných nákupov od určitej skupiny zákazníkov. 

Čo je transakčný marketing? 

Cieľom tohto typu marketingu je dosiahnuť predaj tým, že sa z potenciálneho zákazníka stane skutočný zákazník. Hoci tento typ marketingu vedie k rýchlemu nárastu príjmov, transakcie sú krátkodobé. Tento typ marketingovej stratégie nie je zameraný na získanie lojality zákazníka, ale skôr na jednorazový veľký predaj, ktorý zákazník nemusí v budúcnosti zopakovať.

Transakčný marketing zahŕňa 4P marketingu (Product, Price, Place, Promotion). Jej cieľom je ponúknuť zákazníkom výrobok výnimočnej kvality za konkurencieschopnú cenu. Na dosiahnutie tohto cieľa sa využívajú vhodné reklamné kanály, ktoré zabezpečia, aby sa výrobok dostal k zákazníkom. Stratégie používané v transakčnom marketingu zahŕňajú reklamu a propagačné akcie zamerané na okamžitý predaj. Marketéri sa uchyľujú k využívaniu zliav, aby presvedčili cieľovú skupinu k okamžitému predaju. 

Čo je vzťahový marketing? 

Na rozdiel od transakčného marketingu sa vzťahový marketing zameriava na vzťah so spotrebiteľom.  Cieľom je vybudovať spojenie, ktoré zabezpečí udržanie zákazníka a opakované nákupy. Realizácia tejto stratégie trvá dlhšie, rovnako ako rozvoj všetkých vzťahov. Marketing vzťahov vychádza z predpokladu, že udržanie existujúcich zákazníkov stojí menej ako získanie nových zákazníkov. Marketing vzťahov zahŕňa využívanie vernostných programov, skupín sociálnych médií a školení o službách zákazníkom. Takáto marketingová stratégia je dlhodobou investíciou do predaja.

Dobrým príkladom je služba zdvorilostného telefonátu zo zákazníckeho servisu. Jednoduchá registrácia do dotazníka alebo prieskumu spokojnosti zákazníkov posilňuje vzťah so zákazníkmi a poskytuje informácie na výmenu v rámci spoločnosti. Zdvorilostná návšteva je dobrou metódou na zvýšenie kvantity a kvality kontaktu medzi zákazníkmi a spoločnosťou, ako aj na lepšie pochopenie individuálnych preferencií zákazníkov.

Čo majú spoločné transakčný marketing a marketing vzťahov?

 V prvom rade je to zákazník. Bez ohľadu na zvolenú stratégiu musíte rozumieť svojmu zákazníkovi. Ako vykonávajú analýzu produktov? Prostredníctvom ktorých platforiem nakupujú? Aká je výška ich rozpočtu? Kupujúci, ktorí sú priťahovaní pomocou transakčného marketingu, by mali byť podporovaní vzťahovým marketingom. V takom prípade budú chcieť kupujúci, ktorých prilákate, zostať. Na druhej strane, kupujúcich, ktorých ste získali pomocou marketingu vzťahov, by ste mali povzbudiť k novému nákupu napríklad pomocou zľavy. Vidíte, že obe tieto stratégie sa navzájom dopĺňajú.

Rozdiely medzi transakčným marketingom a vzťahovým marketingom 

Ako už bolo spomenuté, rozdiel medzi týmito dvoma stratégiami spočíva v tom, že jedna sa zameriava na predaj a druhá na zákazníka.  Tieto ďalšie aspekty vám umožnia jasne pochopiť, v čom sa jednotlivé stratégie líšia a čo ich robí svojím spôsobom jedinečnými: 

-Transakčný marketing je založený na jedinom predajnom vzorci a zameriava sa na krátkodobé zisky. 

-Marketing vzťahov podporuje lojalitu zákazníkov a zlepšuje spôsob organizácie podnikania s cieľom dlhodobého udržania zákazníkov. 

-V transakčnom marketingu je proces interakcie so zákazníkom minimálny, zatiaľ čo vo vzťahovom marketingu je neustály.

-Transakčný marketing sa zameriava na zvyšovanie predaja, zatiaľ čo vzťahový marketing sa zameriava na zákazníka. 

Transakčné marketingové úsilie vedie k nízkej miere angažovanosti zákazníkov, zatiaľ čo úsilie orientované na vzťahy vytvára vyššiu mieru angažovanosti.

Thanks to the service analyticservices.top you can quickly find the data you need on a huge number of sites on the Internet and automatically get the information you need from them.

 

FacebookMySpace TwitterDiggDeliciousStumbleuponGoogle BookmarksRedditNewsvineLinkedinRSS FeedPinterest
Pin It